10 Şubat 2013 Pazar

Gol

Diğer günlerden iş yükü anlamında çok ekstrası olmasa da yorucu bir mesaiydi. Niyeyse bitmek bilmedi gün. 23:00 gibi çıktım, yeni günün ilk dakikalarında eve vardım. Oturdum hemen bilgisayarın başına, henüz işteyken duyduğum ve beni içten içe heyecanlandıran o paylaşımı gördüm hemen, tıkladım.

Orta geliyor sağ taraftan, bir adam yükseliyor penaltı noktası yakınlarında. Buluyor ağları, kafayla. Tanıdık bir yüz, içimizden biri. Onlarca kez izledik benzerini, ama bir başka bu seferki.

Sevinç nidâları yükseliyor tribünden, duyuyorum ama anlamıyorum. Hani "anlıyorum ama konuşamıyorum" vardır ya, öyle değil işte. bayağı bayağı anlamıyorum. En azından "gol amınakoyayım gol" diye bir ses yok içlerinde, biliyorum.

Sonra beyaz ağırlıklı formanın yeşil detaylarına takılıyor gözüm. Lâciverte benzetmeye çalışıyorum, olmuyor. Renk ayarlarında sorun yok aslında, biliyorum. Çünkü lâciverti bulsam, golden sonra tribüne koşarken kolundan çekiştiren bir Mehmet Topuz bulamıyorum. Emre'yi bulamıyorum Alex'in yanında, Semih'i göremiyorum.

Spiker yok videoda, ama olsa ne farkeder ki? Melih kardeşler orada değil, görüyorum. Bir daha asla Ercan Taner'i çıldırtamayacak, biliyorum.

"Yok böyle bir gol" repliğini duyamayacağız meselâ artık.

Bir Allah'ın kulu "Bi' de aşırtma gol, daha ne yapsın?" diye sormayacak.

Attığı hiçbir gol "Alex o kalabalığın arasında samba yaptı" ifadesindeki kadar değerini bulmayacak.

Anlamadığımız bir dilde seveceğiz artık, kuru kuru izleyeceğiz, hasretle bakacağız.

Yaptıklarını uzun uzun izleyip, yazdıklarını içimize çeke çeke okuyacağız.

Bir kalbimizdeki yeri değişmeyecek asla, bir de dilimizdeki "keşke"ler.

Hep "sahip çıkamadık" diye kendimize kızacağız.

Ne zaman bir asistini görsek, bir golünü izlesek,

Ne zaman birilerini ipe dizse o güzel adam,

Biz yine o ilk güne döneceğiz.

Yine kumpasları, kuyu kazmaları, o iğrenç karalamaları hatırlayacağız.

Ne açıkça düşmanlık besleyenleri, ne satılık kalemleri, ne de iktidara yaranmak için küfredenleri unutacağız.

Ama bir gün,

Elbet bir gün iki gözüm,

Elbet bir gün "adalet" tecelli edecek.

Sen krallar gibi gittin, sana bunu yapanlar başı önde gidecek,

Sen geri gelmeyeceksin, hasretin dinmeyecek.

Ama işte o gün, biraz huzur bulacağız.





Onur İNAL

https://twitter.com/pikuee

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder