2 Şubat 2012 Perşembe

Pekin Deplasmanı

Taraftarlık, üzerine çok da ahkâm kesilebilecek konu değildir aslında. Hele ki benim gibi biri için, çünkü uygun değilimdir "cefakâr taraftar" tanımına. Deplasman siftahım yok henüz mesela, herhangi bir grupta değilim, münferitim. Ne bir koreografi çalışmasında yer aldım, ne de sabaha kadar pankart hazırladım.

Ama en basit kuralını uyguladım taraftarlığın, sevdim. "Yenilsen de, yensen de" dilime pelesenk bir slogan olmadı sadece, elimden geldiğince uyguladım. "Her yerde" veremedim belki desteğimi, ancak "her koşulda, her sonuçta" verdim. Ve en önemlisi de, rakibin motivasyonunu bozmak için kullanılan en basit silah olan ıslığı, kendi futbolcuma karşı kullanmadım.



Peki sen, yaşı-cinsiyeti farketmeyen renktaşım? Belki senelerdir cebindeki paranı, günlerini-gecelerini feda ediyorsun Fenerbahçe için. Fenerbahçe neredeyse, sen de oradasın. Şu ana kadar belki hiç mesafe tanımadın. Pekin deplasmanı olsa, işi otobüs kaldırmaya kadar vardırırsın. Peki Konya Torku bir, Mersin İdman Yurdu iki. O gösterdiğin tepkiler neydi? Özer Hurmacı'yı oyundan çıkarken ıslıklayınca eline ne geçti?

Emeklerini inkâr edemez kimse, ancak fiziksel destekten mi ibarettir taraftarlık kavramı? Eleştirmeyi yargılamıyorum, kötü olana tabi ki "kötü" diyeceğiz, kızacağız, eleştireceğiz. Ancak kötüyü düzeltmenin yolu ıslıklamak mıdır, hem de her maça küme düşme söylentileriyle çıkan futbolcuları? Saha içini geçtim, saha dışı hareketleriyle bizleri utandıran Bilica'yı dahi ıslıklamadığın halde, bir tek Fenerbahçe kariyerinin neredeyse üçte birini sakat geçiren; belinden kemik alınıp ayağına takılan Özer mi sıkıntı oldu senin için?



Gerçi ne desek boş aslında; malum, Alex De Souza'nın dahi ıslıklanmışlığı var Saracoğlu'nda. Ama kötü oynasa dahi motive etmeyi öğren, ya da tepkilerini kendine sakla. Ve bir düşün Özer'in psikolojisini, empati kur. En fazla kulüpten gönderilir kendini toparlayamazsa.

Unutma, ne kadar cefa çekersen çek, her yerde olduğu kadar, her koşulda verdiğin destekle de taraftarsın. Hiç kusura bakma, belki kızacaksın bunu söylediğime; ki haddime de değildir ama; "çubuklu" giyeni ıslıklayacaksan eğer;

Vereceğin destek de eksik kalsın.


Onur İNAL
#sanasozyinebaharlargelecek

https://twitter.com/#!/pikuee

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder