14 Mart 2011 Pazartesi

Ercan Taner Geri Gelsin; Lig Maçları Şenlensin!..

Bu yazının içeriği  Ercan Taner hakkındaki şahsî fikirlerimi içermektedir. Adı üstünde fikirdir; kişiden kişiye değişir. Aynı düşünceleri paylaşmasak da okurken sıkılmamanız dileğiyle..

Maçları televizyondan takip edenler Ercan Taner'i bilir; hatta bilmek ne kelime, çoğu da anlatımına tapar. Sıradan bir spiker değildir çünkü Ercan Taner. Yaşım yetmediği için çok eski maçlarını bilemem, liseden önce de pek maç izlemediğim için o meşhur "hhaaaccciiii" ve "kral attı" deyişlerine de denk gelemedim, Fenerbahçe'li olduğumdan mütevellit beni de pek ilgilendirmez ama yine de izlediklerim, duyduklarım beni mest etmeye yetmiştir.

Üstadın kendine has coşkusu ve değişik ses tonu bir yana; vurguları da bir acayiptir. Diğer spikerlerin birkaç cümle ile anlattığı bir pozisyonu Ercan Taner tek bir kelimeyi değişik tonlamalarla 3-4 kere söyleyerek anlatabilir. Farz-ı misâl X bir spiker bir pozisyonu "Şimdi top Pancu'da, Pancu gidiyor, Pancu rakibini geçti, Pancu'dan bir çalım daha, top hala Pancu'da" şeklinde anlatırken Ercan üstadımız sırayla yükselen vurgularla 3 kere "Pancu" diyerek ve heyecanı daha da arttırarak anlatabilir. (Pancu, Paancuu, Pannnncuuuuu şeklinde)

Aslında kişisel blog sayfamda üstadın anlatımlarını videolu örneklerle tasvir etmiştim ancak şu anda böyle bir imkânım yok; o yüzden bu şekilde devam..
Özellikle Alex'in klâs gollerinde (tabi ki bütün klâs gollerde ancak çoğunlukla Fenerbahçe maçlarını takip ettiğim için örneklerim bu şekilde) üstadın nasıl hakkını vererek anlattığına dikkat çekmek istiyorum. Yer yer abartılı ifadeler kullanıyor olabilir tabi kimine göre; görecelidir ancak takımının maçını izlerken bu golle iyice gaza gelmiş bir taraftarın da hoşuna giden şey tam olarak böyle ifadelerdir: "Yok böyle bir gol"; "inanılmaz bir gol"; "Alex o kalabalığın arasında samba yaptı" vb. gibi..

Ses tonu konusuna tekrar değinmek gerek. Henüz atak gelişme aşamasındayken; ortada ciddi bir pozisyon yokken bile o ses tonu üst perdeden yok yere keyifli bir heyecan yaratabiliyor ki üstadın yok yere heyecan yaratma konusunda da özel bir yeteneği vardır. Düşünsenize X bir maçta ileriye atılan uzun bir topta; atak yapan takımın hiç bir oyuncusu topa yakın değilken bile top defans oyuncusuna gelirken heyecanla söylenen "Sekerse tehlike" kalıbı hangimizde heyecan yaratmadı şu ana kadar? Yani mantıklı düşünürsek ortada fol yok yumurta yok pozisyon yok; kimse de demiyo ki kardeşim top niye seksin? Hadi sekti diyelim ne olur? Haybeye millet kalpten gidecek işte..

Sonlara doğru yaklaşırken sormak istiyorum.. Siz hiç Ercan Taner kadar güzel "Fan Hoydonk" diyen birini daha tanıdınız mı? Ya da çoğu kişinin aslında kıl olduğu ancak benim nedense kulağıma hoş gelen "Aurello" telâffuzu?.. Tercüman değilim; doğrusunu yanlışını araştırmadan bilemem haliyle; ancak yanlış olsa bile benim için kulağa batmayan cinsten telâffuzlar bunlar.

Neyse; daha fazla batırmadan artık ufak ufak noktalamak gerek. Son olarak Ercan Taner yayıncı kuruluştan neden ayrıldı bilmiyorum; hiç araştırmadım. Şu an bulunduğu kanalda da kariyeri başarıyla devam ediyor neticesinde. Arada bir izlesem de La Liga maçlarında sesini duymak güzel. Ama unutmamalı ki biz onun Süper Lig anlatımlarını; kendine has coşkusunu özledik. Fenerbahçeli'ler için ayrı bir parantez açmak istiyorum; Alex'in Samsunspor'a attığı o efsane golü eğer hala akıllarımızda tutuyorsak; bunda Üstad'ın o golü anlatırkenki coşkusunun, sözlerinin de payı büyüktür. Bir gün O'nu yeniden süper lig maçlarında; nam-ı diğer "Annemizin Ligi"nde görmek dileğiyle;

Saygılarımla..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder