16 Mart 2011 Çarşamba

Galatasaray'lılar Şimdi Ne Diyecek?..

Bu yazı klasik bir Kazım eleştirisi ya da bu transferle ilgili etik sorgulaması içermemektedir.

Ne içermektedir peki? Kısa yoldan gireyim konuya. Kelepçesiydi tavırlarıydı bilmem nesiydi o şu an için Galatasaray'lı arkadaşları ilgilendirir. Bizden geçti gitti. Bundan sonra benim merakla beklediğim şey Galatasaray'lı arkadaşların Kazım milli takıma çağırıldığında takınacakları tavırdır.

Bundan önce nasıldı? Anlatmaya gerek yok sanki ama yine de anlatayım. Yaklaşık son 2 senede her milli takım kadrosu açıklandığında kızılca kıyamet koptu. Gökhan Zan ya da Selçuk Sahin'in milli takıma çağırılmasını sorgulamayan arkadaşlar sürekli Kazım'ın milli takımda işi olmadığını savundular. Euro 2008'de 3 gol atan Semih'in bizde banko oynamadığını çok iyi bilen arkadaşlar Kazım'a olan tepkilerine gerekçe olarak bizde kadroya girememesini gösterdiler. Milli formayı ıslattığı maçlardaki katkısını görmezden geldiler. Bileklerini unuttular; yeteneğini yok saydılar. Üstelik Fenerbahçe'de çoğu zaman göstermediği mücadeleyi milli takımda gösterdiği halde sadece kulüp renginden ötürü kin beslediler.

Peki bundan sonra ne olacak? Önümüzdeki ilk milli maçın kadrosu açıklandığında eğer Kazım'ın ismi mevcut ise ne olacak? Galatasaray'lı arkadaşlar yine "ya ne işi var Kazım'ın milli takımda" türü ve daha ötesinde tepkiler verecekler mi yine? Hiddink'in futbol bilgisi ya da Oğuz Çetin'in katkısı sorgulanacak mı? O arkadaşlar aynı cesaretle Kazım'a yine milli düzeyde tepki gösterebilecekler mi?

Bakın kastettiğim şey "Ya bu aralar pek formda değil; alınmayabilirdi" türünden göstermelik yorumlar değil. Bana "Ama işte bizde düzelirse seçilir niye seçilmesin bık bık bık" demeyin. Zaten epeydir sallantıda olan milli takımda çoğu isimden daha iyi performans gösteriyordu zaten. Siz kadro açıklandığında yine aynı kini kusabilecek misiniz Kazım'a? Ya da senelerce alınmasın diye yırtındığınız adam alınmazsa "Niye alınmadı?" diye sorabilecek misiniz?  Sayfalarca nefret dolu yorum yazabilecek misiniz?

Ben kendi adıma böyle bir şey olmayacağını düşünüyorum. Çünkü ben Fenerbahçe'de oynarken sürekli devşirme olduğundan dem vurulan Mehmet Aurelio'nun Beşiktaş'a geçtiğinden beri bir kere bile olsu bu tarz bir eleştiriye tabi tutulmadığını görüyorum.

Hazır yeri gelmişken Kazım hakkındaki düşüncelerimi de söyleyeyim olsun bitsin. Hatası yanlışı kendisini ilgilendirir. Ben taraftar olarak Kazım'ı izlerken çoğu zaman zevk aldım. Yer yer kayıtsızlığına, acemi tavırlarına öfkelendim evet ancak belki kendisinin bile saygı duymadığı o yeteneğine hep saygı duydum. Havadan uzun atılan paslarda topu tüy gibi kontrol edişini hayranlıkla izledim. Driblinglerini, tarzını hep Anelka'ya benzettim. Eğer biraz işini ciddiye alsaydı ileride Anelka'dan daha iyi olacağını düşündüm. Başımıza Türkiye'nin en iyi yerli oyuncusu(!) yapılan Arda'dan hem fizik hem de teknik olarak daha iyi olduğunu savundum durdum hep.

Ve ezelî rakibime transfer oldu diye fikirlerimden vazgeçecek değilim.Kazım bonservis bedeli olmaması nedeniyle risk almaya değer bir oyuncudur. Takım zaten şu an daha fazla dibe vuramayacağı için işlerin kötüleşme değil; düzelme ihtimali bile vardır. Ve Kazım bu son şansı iyi kullanırsa Galatasaray'da iz bırakabilir.
Bu vesileyle Galatasaray camiasına bir kez daha hayırlı olsun diyor ve şu soruya dönerek yazıyı noktalıyorum;

Milli takım mevzusu ne olacak?..

Saygılarımla..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder